• улица 27 Декабря 5
    PL-63000 Великопольская Среда

  • 61 28-541-97

  • alimapack@alimapack.pl

alima-pack / ?????-????

???? ??????? ? ?????????? ???????????, ???????? ??????? ?????????,??????????????? ? ??????????? (????????????? ???????? ??? ????????). ??????????? ??????? ?? ??????? ?? ???????????? (??????????).

?????????????? ??????? FISCHBEIN ? TMI, ??????? KUKA, ???? ALIMA GROUP

 7001362 Rene Bontemps

 

FISCHBEIN - HISTORIA WIELKIEGO SUKCESU

 

Z MINNEAPOLIS DO BRUKSELI

Założona przez Dave’a Fischbein’a w 1910 roku w Minnesocie amerykańska firma początkowo sprzedawała przemysłowe maszyny do szycia dla przemysłu włókienniczego. Po II wojnie światowej biznes Fischbein’a poszerzył swoją działalność o rozwiązania do zaszywania worków. Całkowita dominacja rodzimego rynku nie przeszkodziła jednak, aby przedstawicie handlowi Fischbein’a wyruszyli w świat ze swoimi przenośnymi maszynami pod ręką, zdając sobie sprawę z potencjału ich wynalazku. Był to „Niezwykły przypadek marketingu” - według Rene Bontemps, v-ce prezydenta Fischbein’a

W 1956-tym roku w Brukseli, Fischbein założył swoją europejską centralę. „Nasza decyzja była spowodowana bliskością europejskich ośrodków decyzyjnych,  językiem a także przygotowaniem technicznym rynku pracy”.– „Belgijska przewaga konkurencyjna jest nadal aktualna” – tłumaczy pan Bontemps

LIDER W TECHNOLOGII ZAMYKANIA WORKÓW

Ze 100 – letnim doświadczeniem, pod względem jakości Fischbein znalazł uznanie na całym świecie w swoim sektorze działalności tj. projektowanie i konstruowanie maszyn do zamykania worków „open mouth”

Maszyny Fischbein’a są używane w wielu przedsiębiorstwach i fabrykach, przystosowane są do pracy przy produktach chemicznych i farmaceutycznych, materiałach konstrukcyjnych czy minerałach.. Maszyny Fischbeina są wykorzystywane do pracy w przeróżnych firmach z branży spożywczej do zamykania worków z surowymi jak i też z już przetworzonymi produktami  rolnymi takimi jak ziemniaki, warzywa, mąka, ziarna, cukier, ryż, kawa. Worki, z którymi poradzi sobie technologia Fichbein’a maja od 500g do 50 kg i mogą być wykonane z papieru, juty, siatki raszlowej lub plastiku.

Firma stosuje 3 główne metody zamykania worków: szycie, zgrzewanie oraz zaklejanie.

„Jesteśmy, prawdopodobnie, liderem w technologii zaszywania. Powiedziałem prawdopodobnie, ponieważ nie ma statystyk z branży, zwłaszcza dla naszego mikrosegmentu” tłumaczy Rene Bontemps.

„ W 9 na 10 przypadków, worek ziemniaków który kupujesz w supermarkecie został zaszyty przez maszynę Fischbein’a sprzedaną w Belgii” – kończy

Firma wynalazła trzy rodzaje zgrzewarek w następstwie wysoko zaawansowanych badań technicznych. Zgrzewarki różnią się sposobem wykonywania zgrzewu ( metoda konwekcji, przepływu, radiacji ). Dla klientów, którzy wymagają podwójnego zamknięcia, Fischbein może także połączyć kilka technologii zamykania aby zwiększyć bezpieczeństwo, szczelność i trwałość produktu.

 ZRÓZNICOWANA I DŁUGA WSPÓŁPRACA Z KLIENTAMI

Jako główna siedziba na wschodniej półkuli, Fischbein w Brukseli zajmuje się sprzedażą na czterech kontynentach: w Europie, Azji, Afryce i Oceanii. Wspierana jest przez kilka oddziałów w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii i w Singapurze.

Na niektórych rynkach, szczególnie europejskim, grupa utrzymuje bliski i bezpośredni kontakt ze swoimi klientami. W innych miejscach firma korzysta z usług przedstawicieli ( w Polsce od ponad 20 lat jest nim ALIMA ), których na bieżąco szkoli oraz informuje o nowościach.

Fischbein ma od 250-300 aktywnych klientów ( za aktywnych uważa się klientów, którzy zamówili maszyny w ciągu ostatniego roku ) w samej Belgii i kilkadziesiąt tysięcy na całym świecie. Firma wspiera także OEMy, które umieszczają maszyny Fischbein’a w swoich automatycznych liniach produkcyjnych. Oprócz sprzedaży maszyn, firma stworzyła także efektywny i szybki serwis posprzedażowy, oferując części zamienne i eksploatacyjne np. nici do szycia czy igły.

INNOWACJA PRZEZ DOSTOSOWYWANIE DO KLIENTA

„Na tle konkurencji Fischbein wyróżnia się tym, że stale wyznacza kierunki rozwoju technologii i dzieje się to za każdym razem, kiedy wprowadza na rynek nowy produkt. Dowodem na to jest to, że jesteśmy często kopiowani” – wyjaśnia Rene Bontemps. Fischbein, zwaraca szczególną uwagę na wymagania klientów i stara się dostosować do ich potrzeb. Wspomnieć można kilka przykładów najnowszych osiągnięć technicznych opracowanych przez Fischbein’a, takich jak głowica dwunitkowa, nóż obrotowy, system cyrkulacji powietrza aby zwiększyć trwałość produktu i ułatwić transport, chłodzenie góry worka aby przyspieszyć proces zgrzewania. „Każda z tych innowacji to warianty dla standardowej maszyny, oryginalnie zaprojektowanej dla rynku amerykańskiego, a następnie dostosowanej do odpowiednio zróżnicowanych i zmiennych potrzeb na innych rynkach. „Europeizacja” maszyn Fischbeina ma miejsce w Brukseli”

Fischbein jest członkiem Duravant, grupy mieszczącej się w Chicago, która należy do prywatnej grupy kapitałowej. Oczywiście Bontemps nie może ujawnić wszystkich projektów FIschbein’a, jednakże wspomina, że został już wdrożony program rozwoju innowacyjnych produktów w trzech głównych biurach: w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii oraz w Belgii.

Aby zwiększyć rozpoznawalność marki, Fischbein bierze udział w największych targach branży pakowania jak Interpack w Dusseldorfie, Salon de l’Emballage w Paryżu, Ipack-Ima w Mediolanie czy Hispack w Barcelonie.  W Polsce przedstawiciel Fischbein’a ALIMA PACK wystawia się na targach TAROPAK w Poznaniu.

Mając już klientów w ponad 75 krajach, międzynarodowa polityka Fischbeina będzie teraz koncentrować się na najbardziej obiecujących regionach geograficznych: Europie Wschodniej, krajach Maghrebu, Afryce Subsaharyjskiej i Azji.  „Dalsze rozpowszechnianie marki to nadal wspaniała możliwość rozwoju” – kończy.